معصومه انصاری
سال دوم - شماره 1395
انواع مجلات از لحاظ نمایه و شناسایی به طور معمول در ایران پنج نمایۀ مطرح وجود دارد که این نمایهها عبارتند از؛ نمایۀ ISI نمایۀ Scopus نمایۀ Pubmed نمایۀ ISC نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روش و نشانی بررسی عنوان مجله در مورد هر یک …
ادامه نوشته »
ملیحه پردال
آرشیو, سال دوم - شماره 1395, مهارت های پژوهشی
پژوهشگران برای موفقیت بیشتر از چه مهارتهای اساسی باید برخوردار باشند؟ چگونه آنها می توانند همراه فرایند تکاملی و رو به جلو فناوری ها، در درازمدت عملکردی مؤثر و پایدار داشته باشند؟گروه های مختلفی از رهبران فکری در حوزه بازاریابی و بخش تحقیقات، بهطور شفاف در مورد این پرسش ها در گزارش جدید «حرکت بهسوی سازمان با بصیرت»[۱] توسط ام.آر.اس[۲] …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
آموزش و مهارتهای 2.0, رسانههای اجتماعی, سال دوم - شماره 1395, مهارت های پژوهشی
در جهان امروز بحث و تبلیغات فراوانی پیرامون رسانههای اجتماعی وجود دارد. جای تعجب نیست؛ زیرا رسانه خودش راهکارهای تبلیغاتی زیادی ایجاد کرده است.طبق منحنی تبلیغات فناوریهای جدید گارتنر، به دنبال یک دوره حداکثری تبلیغات و انتظارات، دوره حداقلی و رکود گستردهای میآید که باعث میشود ما نسبت به فناوریای که قبول کرده، روی ما تأثیر گذاشته و به ارزش …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
اخبار کلیدی, سال دوم - شماره 1395
برای دسترسی به نتایج جهانی(اولیه) از این لینک استفاده کنید: http://www.webometrics.info/en برای رتبه بندی دانشگاه های ایرانی(اولیه): http://www.webometrics.info/en/Asia/Iran (Islamic Republic of) رتبه بندی مراکز پژوهشی ایرانی: http://research.webometrics.info/en/Asia/Iran%20%28Islamic%20Republic%20of%29 برای رتبه بندی مخازن سازمانی: http://repositories.webometrics.info/en/ مخازن دانشگاهی ایرانی: http://repositories.webometrics.info/en/Asia/Iran%20%28Islamic%20Republic%20of%29 نکته : فقط ۴ دانشگاه ایرانی مخزن سازمانی قابل رتبه بندی شدن دارند؟؟؟به نظر می رسد که باید دانشگاه ها استفاده از نرم …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
سال دوم - شماره 1395, سواد پژوهشی
پیشگیری از پیشآمدن دزدی علمی ✅ برای پیشگیری از دزدی علمی در مقاله تان، باید “شکل” متن اصلی را تغییر و برای “محتوایش” به منبع اصلی ارجاع دهید. رونوشت برداری از متن، یعنی تغییر ندادن شکل متن اصلی، بدون استفاده از علامت “نقل قول” و بدون ارجاع دادن را می توان “دزدی ادبی” نامید. ✅ همیشه در همه جای مقاله …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
سال دوم - شماره 1395, سواد پژوهشی
چه کنید تا مقاله تان رد شود؟! در اینجا نکاتی بیان می شوند که به پژوهشگران نشان می دهد چه کنند تا مقاله ایشان به دست مجله مورد نظر رد شود— در هر شرایطی، باید از این موارد دوری کرد. بخش عمده ای از این نکات از مرجع (۱) برگرفته شده اند، و به گفتاری تا حدی متفاوت از …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
آموزش و مهارتهای 2.0, سال دوم - شماره 1395, سواد پژوهشی
“هشت دلیلی که من برخی مقاله ها را رد می کردم”، دکتر پیتر تراور—سردبیر مجله “کربن” از ناشر الزویر. مترجم : دکتر علی صفایی وقتی که مقاله ای به مجله ای با کیفیت بالا فرستاده می شود، قطعن پیش از اینکه به دست سردبیر مجله دیده و برای داوری انتخاب شود، به دقت مورد بررسی اولیه و به اصطلاح …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
سال دوم - شماره 1395, سواد پژوهشی
چکیده، نتیجه گیری و خلاصه یک مقاله علمی مقاله خود را از رد شدن نجات دهیم! نویسنده : دکتر علی صفایی چکیده برای خوانندگانی که بالقوه علاقمند به مقاله هستند نوشته می شود، به گونه ای که خواننده ی احتمالی مقاله (و نیز داور) باید پس از خواندن چکیده مقاله بتواند تصمیم بگیرد که کل مقاله را بخواند یا آنرا …
ادامه نوشته »
کلاس آپ
سال دوم - شماره 1395, سواد پژوهشی
چکیده را جدی بگیریم تا جدی گرفته شویم به همراه عنوان مقاله، چکیده در واقع تبلیغ مقاله برای خوانده شدنش است، و بنابراین باید علاوه بر جذابیت، به سادگی قابل فهم باشد، بدون آنکه نیازی به خواندن کل مقاله احساس شود. از به کار بردن اصطلاحات فنی و تخصصی، مخفف های غیررایج، و مراجع در چکیده باید دوری کرد. …
ادامه نوشته »
ملیحه پردال
آموزش و مهارتهای 2.0, سال دوم - شماره 1395, مهارت های پژوهشی
استنادیابی برای کشف دفعات اشاره به یک مقالۀ خاص در مقالات دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی مقالات با کیفیت بالا تعداد استناد بیشتری دارند. تعداد استنادها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارند. در مجموع، مقالات با کیفیت پائین نقد و یا رد می شوند و مقالات با کیفیت بالا پذیرفته خواهند شد. اهمیت استنادیابینمایۀ استنادی، ابزار …
ادامه نوشته »