خانه / آرشیو / سال سوم - شماره 1396 / ژورنال یاب‌ها (شماره یک)

ژورنال یاب‌ها (شماره یک)

بی‌شک تولید علم از مسائل مطرح و مهم در دنیای امروز است؛ اما گام مهم و بعدی در تولید علم، نشر علم و قرار گرفتن آن در چرخۀ مصرف و به‌کارگیری است. برای نشر علم نیازمند اطلاع‌رسانی و چاپ تولیدات علمی؛ در قالب مقالات و اسناد مختلف، در مجلات علمی هستیم. بالتبع هرچه اعتبار مجله بالاتر باشد تأثیرگذاری و نشر آن با سرعت و اطمینان بیشتری اتفاق می‌افتد. با توجه به تعدد نشریات علمی نیازمند جست‌وجو و بررسی دقیق نمایه‌نامه‌های مختلف هستیم. از اقدامات مؤثر برخی ناشران برای کمک به پژوهشگران و مؤلفان، ایجاد وبسایت‌هایی با عنوان ژورنال‌یاب‌ها[۱] هستند. الزویر یکی از ناشرانیست که در این زمینه http://journalfinder.elsevier.com/ را ایجاد و معرفی کرده است.

elsevier1

شرایط و نحوۀ استفاده از http://journalfinder.elsevier.com/

برای استفاده از این خدمت، کافیست عنوان و چکیدۀ مقالۀ خود را در قسمت “Paper title” و ” Paper abstract” وارد کنید.

100

برای اطمینان از نتیجۀ بررسی و افزایش دقت جست‌وجو، در قسمت”Fields of research” حوزۀ کلی و حوزۀ تخصصی مطالعۀ خود را انتخاب کنید. در صورتی‌که پژوهش شما یک پژوهش میان‌رشته‌ا‌‌ی است تکمیل و انتخاب گزینۀ مناسب در این بخش ضرورت دارد.

200

با کلیک روی علامت مربع انتهای هر موضوع کلی موضوعات فرعی قابل مشاهده خواهند بود.

300

با انتخاب گزینۀ “Limit to journals with Open Access options” در قسمت “Filter” امکان محدود کردن نتیجۀ جست‌وجو به مجلات دسترسی آزاد وجود خواهد داشت.

500پانویس:
[۱].Journal Finder

نویسنده: معصومه انصاری

درباره ی معصومه انصاری

- دانش‌آموختۀ کارشناسی کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی - کارشناس علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*