خانه / آرشیو / برای یادگرفتن بنویسید

برای یادگرفتن بنویسید

یادم میاد از سال‌های اولیه دانشجوییم شروع کردم به اشاعه‌ی آموخته‌هام و هر روز بیشتر می‌خواندم، تا جای ممکنه کتاب‌ها رو خلاصه می‌کردم و گاهی پرینت می‌گرفتم و بین بچه‌های کلاس منتشر می‌کردم.
امشب مطلبی رو در وبلاگ شاهین کلانتری از متممی ها خوندم یادم افتاد از اون روزها.

جوزف باداراکو می‌گوید:

«در دنیای پرسرعت امروز، اگر بخواهیم دانشمان را فقط برای خود نگه‌داریم، خیلی زود سطح دانسته‌هایمان پایین می‌آید. برای بالا بردن سطح دانشتان، دانسته‌هایتان را با دیگران شریک شوید.»
—-
نوشتن باعث یادگیری میشه، با نوشتن قدرتمندتر می‌شویم اگر اعتقاد پیدا کنیم، به نوعی حتی باعث برندسازی شخصی می‌شود و حتی کلی اثرات مثبت دیگر برایتان به ارمغان می‌آورد پس تا دیر نشده ما در “کتابدار ۲.۰” منتظر دست به قلم شدن شما جوانان هستیم؛ بنویسید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید همه‌ی ماها که داریم اینجا می‌نویسیم ی روزی ترس و لرز نوشتن و بازخوردهاشو داشتیم.

۱. کتابی بردارید و یک فصل خوب آن را خیلی خلاصه و نکات مهمش را بنویسید (مثلا فصل آخر کتاب کتابدار کارآفرین ۹۷۸۶۰۰۲۷۶۰۸۱۴ خیلی خوبه برای یک خلاصه‌ی تک یا دو صفحه‌ای از کتابدار کارآفرین اجتماعی)
۲. از روی مطالبی که دیگران منتشر می‌کنند دوباره نویسی کنین یعنی بگردین چندتا مطلب هم موضوع بیابید و خلاصه‌ای با درک و فهم خودتون از موضوع بنویسید.
۳. از موضوعات کلاسی و درسی که باید تولید محتوا می‌کردید مثلا یادگیری پایگاه‌های اطلاعاتی به صورت آموزشی مطلب تهیه کنید.
۴. اگر زبان انگلیسی مناسبی دارید ما لیستی از مطالب مفید را تهیه می‌کنیم و همیشه در وب سایت مجله قرار می‌دهیم تا شما به راحتی مطلب بیابید از اینجا
۵. ازروی سمینارهای آموزشی و کارگاه‌ها که شرکت می کنید سریعا یک مطلب می‌توانید آماده کنید.
۶. از روی وبلاگ‌ها و منابع الهام بخش که مطالعه می‌کنید ببینید که چگونه می‌شود به حوزه‌ی کتابخانه و کتابداری متصل کنید و مطلبی بنویسید.
۷. از روی تخصص‌های دیگر و مباحث خارج رشته با کتابداران با تجربه و اساتید مشورت کنید و تولیدات جدید داشته باشید مثلا ببینید بحث کیفیت شش سیگما چه کاربردی در حوزه‌ی کتابخانه‌ها می‌تواند داشته باشد.
۸. با اساتید، کتابداران خبره و با تجربه و خلاق و دانشجویان موفق دور و برتون مصاحبه کنید و نشر کنید. 

همه‌ی این‌ها راه حل‌هایی هستن برای اینکه زودتر قوی شوید شما و مهارت‌های خود را افزایش دهید و به تولید محتوا و توسعه فردی بیاندیشید. انشالله

آهان کانال شاهین کلانتری هم «مدرسه آنلاین نویسندگی» که همین امشب کشف کردم هم برای نوشتن جذابه «نوشتن ذهن را گرم می‌کند؛ به نظرم مهم‌ترین مزیت نوشتن این است که ذهن آدم را گرم می‌کند. اصلا لازم نیست نویسنده باشیم تا دست به قلم ببریم، اگر می‌خواهیم خوب فکر کنیم و خوب تصمیم بگیریم، نوشتن حداقل ۵۰۰ کلمه ذهن ما را حسابی گرم می‌کند و باعث می‌شود با دریایی از ایده‌ها و امکانات و سناریوهای مختلف ذهنی رو به رو شویم.»

راستی حداقل مهارتی که از این کار بدست می‌آورید توانایی تولید محتواست به آگهی‌های جدیدی که در اینترنت منتشر می‌شود و به دنبال افراد دارای توانمندی تولید محتوا هستند توجه کنید.

حسین حیدری . مدیر مسئول مجله

درباره ی حسین حیدری

مدیر گروه فناوری تلاش و توسعه (یابش)- مدیر مسئول مجله کتابدار 2.0 ------------------------------- حسین حیدری هستم مدرک مهندسی دارم و کلی مهارت های بین رشته ای، خلاقیت، کارآفرینی و انرژی را دوست دارم، از تولیدات فناورانه لذت می برم. سواد اطلاعاتی و رسانه ای هم بصورت تجربی آموخته ام. از آنجا که قدرت "جستجو" در دنیای امروز را یکی از قدرتمند ترین مهارت های مورد نیاز انسان میدانم، تدریس این روش ها رو هم انجام میدهم. هر لحظه سعی میکنم با مطالب عالی هم خودم بروز باشم، هم اطرافیان و هم مشتریانم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*