خانه / آرشیو / پنج دلیل برای اینکه همه رهبران اهل مطالعه هستند

پنج دلیل برای اینکه همه رهبران اهل مطالعه هستند

رهبران شگفت‌انگیز عادت‌های بسیار بی‌نظیری دارند – یکی از این عادات بسیار شگفت‌آور و ساده، مطالعه است. اطلاع کسب کنید که این امر چگونه می‌تواند به شکوفایی و پیشرفت آن‌ها کمک کند…

هری اس. ترومن اظهار داشت، «همه کتاب‌خوان‌ها رهبر نیستند اما همه رهبرها کتاب‌خوان هستند». من عاشق مطالعه هستم، چرا که این کار هم لذت‌بخش است و هم نقش مهمی در کمک به من برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر دارد.

من معمولاً در هر ماه حداقل دو کتاب می‌خوانم، اکثراً از کتاب‌های صوتی سایت Audible.com استفاده می‌کنم. معمولاً میان سه یا چهار کتاب مردد هستم، بنابراین کتابی را که انتخاب می‌کنم که احساس می‌کنم در یک زمان خاص دوست دارم مطالعه کنم، به‌عنوان مثال برای روز یکشنبه کتاب مذهبی، برای زمانی که می‌خواهم آرام باشم، کتاب تخیلی و برای وقتی‌که انگیزه یادگیری دارم، یک یا دو کتاب غیر داستانی را انتخاب می‌کنم.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که بیان می‌کند همه رهبران اهل مطالعه هستند:

  1. مطالعه وضعیت فعلی ما را بالاتر می‌برد
    متوقف کردن زندگی روزمره‌مان کار آسانی است و مطالعه به روزمرگی ما نشاط می‌بخشد. داستان‌هایی در مورد موفقیت‌های بزرگ می‌تواند الهام‌بخش زندگی ما باشد. می‌تواند به ما ایده‌های جدید بدهد. به ما اجازه می‌دهد تا ما به عقب برگردیم و جنگل را ببینیم، درحالی‌که در زندگی روزمره‌مان تنها شاهد چند درخت معدود هستیم.
    به همین دلیل از مطالعه زندگی‌نامه‌ها لذت می‌برم. اخیراً کتاب رویای برندگان (Winners Dream)، اتوبیوگرافی بیل مک درموت مدیرعامل SAP و مبتکران (The Innovators) را مطالعه کردم که داستانی در مورد پیشگامان رایانه و اینترنت است.
  1. مطالعه تجربیات ما را افزایش می‌دهد
    به‌طورکلی نمی‌توانیم زندگی را خیلی سریع تجربه کنیم. برای اینکه مانند یک رهبر برای هر چیزی ارزش‌آفرینی نماییم، کاری زمان‌بر است و معمولاً این فرایند چالش‌برانگیز و به‌هم‌ریخته است.
    در مورد شکل‌گیری یک خانواده فکر کنید. تقریباً ۲۰ سال طول می‌کشد تا یک کودک رشد کند و تنها تعداد محدودی از کودکان تجربه کسب می‌نمایند. زوج‌های قدیمی‌تر می‌گویند که یک عمر طول می‌کشد تا یک ازدواج موفق بنا شود و همچنین فرصت تجربه کردن محدود است. بااین‌حال، به‌واسطه مطالعه می‌توانیم از تجربیات واقعی تعداد نامحدودی از والدین موفق و زوج‌های متأهل استفاده نماییم.
    این امر در پیشبرد کسب‌وکار نیز صادق است. ما تنها آن‌قدر وقت داریم که در حین کارمان تنها چند مسئله را پیش ببریم، اما با مطالعه می‌توانیم از تجربیات بسیاری از رهبران استفاده نماییم.
  1. مطالعه به ما اجازه می‌دهد تا وقت خود را با افراد باهوش بگذرانیم
    ممکن است نتوانید با مایکل هیات، اندی اندروز، دیو رامزی، جیم کالینز یا پیتر دراکر (به این دلیل که وی درگذشته است) ناهار صرف نمایید؛ اما می‌توانید با مطالعه مطالبی که آن‌ها نوشته شده‌اند، زمان زیادی را با آن‌ها بگذرانید.
    من از مطالعه سرخورده شده بودم. کتاب‌ها زیادی را خواندم، اما تمایل نداشتم چیزهایی را که خوانده‌ام به خاطر بسپارم. مایکل هیات دیدگاه من را تغییر داد. در یکی از پادکست‌های وی اشاره شده است که او با هدف به خطر سپردن، مطالعه نمی‌کند. او مطالعه می‌کند تا با افراد باهوش وقت بگذارند.
  1. مطالعه می‌تواند به‌سرعت در ما مهارت ایجاد نماید
    بدون مطالعه، مهارت ما به تجربیات مستقیممان محدود خواهد بود. ما زندگی را به‌سرعت تجربه نمی‌کنیم، بنابراین تجربه مستقیم ما محدود است.
    من در حال حاضر بیش از سه سال است که بر روی سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال کار هستم، اما تجربه من به شرایطم، به‌عنوان‌مثال به میزان بودجه سرمایه خطرپذیر ما، شرکت‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنیم و نقش من محدود می‌شود. بااین‌حال، بااینکه ساعات کمی را صرف مطالعه کتاب کسب‌وکار سرمایه‌گذاری خطرپذیر کردم، توانستم مهارتم را در تمام زمینه‌های سرمایه ریسک گسترش دهم.
    البته، یادگیری کتاب به اندازه تجربه عملی مفید نیست، اما می‌تواند فرصتی برای تجربه عملی ایجاد نماید و هنگامی‌که ما مؤثرتر واقع می‌شویم، فرصت به دست آوریم.
  1. مطالعه راه خلاصی را به ما نشان می‌دهد
    هنگامی‌که در مورد مطالعه رهبران فکر می‌کنیم، معمولاً کتاب غیرداستانی، مانند اصول رهبری، بهتر ساختن خود، بیوگرافی‌ها و غیره به ذهنمان می‌رسد. درحالی‌که من عمدتاً کتاب غیرداستانی می‌خوانم، معتقدم مطالعه کتاب داستانی هم مهم است.
    مطالعه کتاب داستانی راه خلاصی را به ما نشان می‌دهد. به شما کمک می‌کند که از لحاظ ذهنی از شرایطتان خارج شوید و احساس تجدیدقوا و بهبود نمایید. هنگامی‌که به زندگی واقعی برمی‌گردید، می‌توانید چالش‌های خود را در مقابل ایده‌های جدید قرار دهید و انرژی و تمرکز تازه‌ای بگیرید.

اگر می‌خواهید یک رهبر باشید، باید یک کتاب‌خوان باشید!

منبع: این نوشته ترجمه مطلبی تحت این عنوان است:  ۵Reasons Why All Leaders Are Readers

مترجم: نازنین مؤمن زاده

 

درباره ی نازنین مؤمن زاده

کتابدار کتابخانه عمومی اوحدی مراغه ای- مدرس مدعو دانشگاه پیام نور مراغه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*