خانه / آرشیو / سال اول - شماره 1394 / کتابدار ۲.۰ ، قسمت سوم – کتابدار چند مهارتی

کتابدار ۲.۰ ، قسمت سوم – کتابدار چند مهارتی

در هر ارتشی تکاوران چند مهارتی هستند . شما باید متمرکز روی یک حوزه ، ولی دارای قابلیت های متعدد باشید. در زمینه های مختلف باید مهارت های کافی را کسب کنید. یادبگیرید که این مهارت ها توسط خود شما باید کسب و توسعه یابد. سرنخ ها مطمئناً از جایی به شما می رسد.
۱.سوال ها را دست کم نگیرید و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید. خودتان را در معرض این سوال ها قرار دهید. نیازی نیست همه چیز را از قبل بلد باشید. یادبگیرید در لحظه یادبگیرید.
۲.شما به قدرت سواد اطلاعاتی مجهزید لذا با مخلوط کردن خلاقیت، سواد اینترنتی، سواد رسانه ای و مهارتهای جستجو قدرتمندانه کاربرانتان را راهنمایی کنید.


۳.اگر از شما سوالی پرسیده نمی شود تولید کننده ی سوال باشید. بگذارید روح چالش در شما زنده بماند.

۴.توسعه ی مهارت های کاربران وظیفه ی شماست پس به این امر متعهد باشید

۵.همیشه برای بالاترین سطوح کاربرانتان هم چیزی برای گفتن داشته باشید.

۶. مهارتهای متفاوت با تخصصتان را فرا بگیرید این مهارت ها اغلب در آموزش های کارآفرینی ظهور و بروز پیدا میکند.

۷. مهارت های “ارایه” را یاد بگیرید. اصلاً کار سختی نیست و یک سری اصول دم دستی دارد. ممکن است ایده های خوبی داشته باشید، ولی اگر نتوانید آن را روشن به بقیه منتقل کنید جدی گرفته نمی شوید. (منبع: یک لیوان چای داغ)

۸. تانکر سوخت رسانی باشید! بگذارید دیگران از شما روحیه و انرژی بگیرند. تأثیر گذاری شما باعث خروجی های موفق تر پژوهشی کاربرانتان می شود

۹. روش فرموله کردن هر کاری راپیدا کنید. هر فرآیندی را تا جای امکان بصورت روابط برای خودتان طراحی کنید . بدنبال این ارتباطات باشید که فوق العاده در خود آموزشی شما نقش ایفا میکنند.

۱۰. در بسیاری از صنایع از طراحی مفهومی برای خلق محصولات جدید استفاده میکنند

۱۱. اگر کاربران شما افراد با تخصص در حوزه ی خاصی می باشند (مثلا اغلب مهندسین هستند) پس لازم است مقادیری از علوم آنان را نیز فرا گیرید. شما باید به آنها خدمات دهید پس چه بهتر که با زبان خودشان این اتفاق بیفتد.

۱۲. قدرت تفکر خودتان را افزایش دهید. هر چه این قدرت در شما بیشتر باشد مهارت ها و توانمندی هایتان بیشتر و بیشتر خواهد بوذ

۱۳. اتاق های فکر Think Thank حتی دونفره در کتابخانه ی خود تشکیل دهید، سعی کنید کاربران شاخصتان (منظور از جهت فکری، ایده و خلاقیت) عضو این اتاق فکر باشند از روش های بارش فکری و مابقی روش های مرسوم آن بهره بگیرید و پلن های آینده نگارانه برای کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی خود طراحی کنید.

۱۴. کلمات و مفاهیم جدید خلق کنید.

۱۵. شما چه بخواهید و چه نخواهید در عصر دانایی و اطلاعات واقع شده اید و مهمترین ابزارها در این عصر بر بستر اینترنت واقع شده اند پس هر چه بیشتر در رابطه با زبان و ادبیان نت و مهارت های نرم افزاری بدانید کم است.

۱۶. و در ادامه ی مباحث مهارت های بیشتری را مورد بررسی قرار میدهیم……

برای مطالعه ی بیشتر

http://ayandeh.persianblog.ir/post/11/

http://yabesh.ir/?p=2003

کتابدار ۲.۰ – قسمت اول

کتابدار ۲.۰ – قسمت دوم

درباره ی حسین حیدری

مدیر گروه فناوری تلاش و توسعه (یابش)- مدیر مسئول مجله کتابدار 2.0 ------------------------------- حسین حیدری هستم مدرک مهندسی دارم و کلی مهارت های بین رشته ای، خلاقیت، کارآفرینی و انرژی را دوست دارم، از تولیدات فناورانه لذت می برم. سواد اطلاعاتی و رسانه ای هم بصورت تجربی آموخته ام. از آنجا که قدرت "جستجو" در دنیای امروز را یکی از قدرتمند ترین مهارت های مورد نیاز انسان میدانم، تدریس این روش ها رو هم انجام میدهم. هر لحظه سعی میکنم با مطالب عالی هم خودم بروز باشم، هم اطرافیان و هم مشتریانم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*