خانه / آرشیوصفحه 14

آرشیو

بوم جستجو ۲.۰

در بوم جستجو ۲.۰ پژوهشگران و کتابداران می توانند به طراحی استراتژی جستجو تحقیق بپردازند با پرکردن این “مدل جستجو” راه روشنی پیش پای کاربر باز می شود تا بتواند براحتی به منابع مورد نیاز خود دست یابد. فایل شماره یک : بوم جستجو۲.۰ ۵۶۰۷

ادامه نوشته »

آشنایی با روش های هک برای محافظت (ویژه کتابخانه ها و پژوهشگران)

متأسفانه عدم آگاهی پژوهشگران و کتابداران با مباحث مربوط هک و امنیت باعث می شود امکان در دام افتادن فراهم باشد. ما در اینجا کلیات روش هایی که هکرها برای نفوذ استفاده می کنند را آموزش داده تا در صورت هر گونه اتفاقی برای پژوهشگر یا کتابخانه امکان برخورد سریع و یا استفاده از روش های قانونی برای اعلام گزارش …

ادامه نوشته »

راه هایی برای پیدا کردن ایده های پژوهشی- تجاری(رویکرد کارآفرینانه)

در این فایل چندین روش تجربی برای چگونگی پیدا کردن ایده های کسب و کارانه مبتنی بر دانش معرفی شده اند. اگر فکری را خلق کنیم که بتوانیم از آن بعنوان یک موضوع کسب وکارانه استفاده کنیم (ایده) و اگر از نیازهای موجود در بیان دیگران (شفاهی یا مکتوب یا دیجیتال) باستفادیم به آن فرصت می گوییم. ۳۵۱

ادامه نوشته »

آموزش ISI – 1 – آشنایی با آی اس آی

آی اس آی مخفف Institute for Scientific Information یک موسسه ی خصوصی است که توسط گارفیلد تأسیس شد و بعداً توسط Thomson Reuters (شما احتمالاً با خبرگزاری رویترز آشنا هستید!!!!) خریداری و به عنوان یکی از شاخه های بزینسی (تجاری) فعال می باشد. (مقر اصلی این شرکت آمریکاست) (http://en.wikipedia.org/…/Institute_for_Scientific_Informat…) اما بدلیل قدرت تبلیغات و سابقه به عنوان اصلی ترین موسسه …

ادامه نوشته »

آموزش ISI – 2 – مراحل کلی مقاله نویسی پژوهشی برای مجلات ISI

مراحل کلی مقاله نویسی پژوهشی برای مجلات ISI: ۱. انتخاب استاد راهنمای بدرد بخور (برای دانشجویان) ۲. جستجو برای ایده ی ناب و تهیه ی لیستی از ایده های ناب ۳. انتخاب یک ایده ی ناب براساس راهنمایی های استاد، علاقه ها و توانایی های فردی، امکانات موجود (آزمایشگاهی و غیره)، ریسک نوآورانه ۴. انجام پژوهش ها و فعالیت های …

ادامه نوشته »

آموزش ISI – 3 ضریب تأثیر یا Impact Factor

و اما ضریب تأثیر یا Impact Factor ۱. مهمترین نکته در ارائه و انتخاب مجله برای ارسال همین IF هست ۲. متأسفانه موسسه ی ISI این آمار را که بصورت سالیانه منتشر می شود را فقط در ازاء هزینه اجازه ی بهره برداری میدهد ۳. این آمار معمولاً ماه ژوئن(صد در صد مطمئن نیستم) منتشر می شود تحت عنوان Journal …

ادامه نوشته »

یه مقاله نوشتم ولی نمی دونم آیا در حد ژورنال های خارجی هست یا نه؟

سلام خدمت دوستان من یه مقاله نوشتم ولی نمی دونم آیا در حد ژورنال های خارجی هست یا نه از کجا تشخیص بدم؟ ——————————- ۱. سعی و خطا یعنی شما فرض کنید مقالتون عالیه به هر جا که فک می کنید مناسبتونه بفرستید جواب ممکنه + یا – باشه ۲. واقعی ۲.۱ سوال از اساتید و دانشجویان دارای سابقه ی …

ادامه نوشته »

آموزش های ۴- ISI- توصیه هایی برای یافتن ایده

آموزش های ISI- توصیه هایی برای یافتن ایده ————————– ۱. هر چه بیشتر مقالات لاتین در حوزه ی علاقه مندی خود مطالعه کنید- شما باید خود را به لبه ی علم در حوزه ی مورد نظر برسانید (معمولا تدریس های دانشگاهی در حدود تا ۳۰-۴۰ قبل را در بر می گیرد) به لبه ی مرز که برسید “جاهای خالی” فراوانی …

ادامه نوشته »

تفاوت مقالات آی اس آی ISI با دیگر مقالات

سلام دوستان … یه سوال داشتم میشه فرق مقاله IsI را با مقاله های دیگه بگید؟؟ تاحدودی اطلاع دارم ولی نه بطور جامع….ممنون میشم… ——————————– آی اس آی یک شرکت خصوصی در آمریکاست که یک سری معیارهایی داره برای اینکه مجلات رو تحت استاندارد خودش معرفی کنه یا نکنه الان حدود ده هزار مجله تاکنون شرایط مورد نظر آی اس …

ادامه نوشته »

بازاریابی کتابخانه ای

مسائل متفاوتی باعث کاهش رجوع کاربران به کتابخانه ها و بالطبع نارضایتی مدیران، کتابداران و کاربران می شود . فایل تهیه شده به بررسی صورت مسئله و بیان راه حل های مصداقی که حاصل تجربه و خلاقیت نویسنده و کتابداران مرتبط می باشد، می پردازد……… آدرس دانلود فایل: http://yabesh.ir/blog/1393/Library-MarKeting-YaBeSH-10-93.pdf

ادامه نوشته »