خانه / اخبار کلیدی / کتاب راهنمای تصویری پایگاه اطلاعات استنادی و ابزارهای علم سنجی؛ Scopus، Scimago، ORCID (جلد اول)

کتاب راهنمای تصویری پایگاه اطلاعات استنادی و ابزارهای علم سنجی؛ Scopus، Scimago، ORCID (جلد اول)

عنوان: راهنمای تصویری پایگاه اطلاعات استنادی و ابزارهای علم سنجی؛ Scopus، Scimago، ORCID (جلد اول)12334
تألیف و تنظیم:
معصومه انصاری
صفحه‌آرایی و ویراستاری: الهام رضوانی گیل کلائی، معصومه انصاری
سال نشر: بهار ۱۳۹۶
شابک: ۶-۲۵۴-۴۴۹-۶۰۰-۹۷۸
مشخصات نشر:
گرگان: انتشارات نوروزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان، ۱۳۹۶
تعداد صفحات:
۱۰۳

اهداف: مجموعۀ حاضر درصدد است؛ پایگاه استنادی اسکوپوس و دو ابزار مهم علم‌سنجی یعنی شناسۀ علمی پژوهشگران (ORCID) و پورتال رتبه‌بندی مجلات و کشورهای Scimago را به شکل مصور، معرفی کند. با توجه به اینکه دسترسی به پایگاه اطلاعات استنادی Scopus و ابزارهای مذکور، به عنوان چند ابزار کاربردی در حوزۀ علم‌سنجی، برای پژوهشگران کشور فراهم شده است، امید است این مجموعۀ کاربردی که حاصل تلاش واحد علم‌سنجی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان است، مورد استفادۀ همۀ پژوهشگران کشور قرار گرفته و در جهت ارتقای علمی آنان مفید واقع گردد.

دربارۀ کتاب: آنچه این مجموعه را از سایر مجموعه‌های مشابه متمایز می‌کند؛ آموزش گام‌به‌گام تصویری و تکیه بر تصاویر به جای متن نوشتاری، کیفیت و روزآمدی تصاویر ارائه شده و سرعت انتقال اطلاعات است. در این مجموعه سعی شده است تا مطالب به صورت کاربردی و به نحوی ساده ارائه گردد. امید است با استفاده از این مجموعه؛ امکان گزارش‌گیری و جست‌وجوی مؤثرتر در پایگاه اطلاعات استنادی Scopus و پورتال Scimago و تعریف شناسه‌های کاربردی ارائه شده از سوی ناشر الزویر، برای پژوهشگران تسهیل شود.

lib2

درباره ی معصومه انصاری

- دانش‌آموختۀ کارشناسی کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی - کارشناس علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*