خانه / آرشیو / ژورنال یاب‌ها (شماره دو)

ژورنال یاب‌ها (شماره دو)

بی‌شک تولید علم از مسائل مطرح و مهم در دنیای امروز است؛ اما گام مهم و بعدی در تولید علم، نشر علم و قرار گرفتن آن در چرخۀ مصرف و به‌کارگیری است. برای نشر علم نیازمند اطلاع‌رسانی و چاپ تولیدات علمی؛ در قالب مقالات و اسناد مختلف، در مجلات علمی هستیم. بالتبع هرچه اعتبار مجله بالاتر باشد تأثیرگذاری و نشر آن با سرعت و اطمینان بیشتری اتفاق می‌افتد. با توجه به تعدد نشریات علمی نیازمند جست‌وجو و بررسی دقیق نمایه‌نامه‌های مختلف هستیم. از اقدامات مؤثر برخی ناشران برای کمک به پژوهشگران و مؤلفان، ایجاد وبسایت‌هایی با عنوان ژورنال‌یاب‌ها[۱] هستند. اشپرینگر[۲] یکی از ناشرانیست که در این زمینه https://journalsuggester.springer.com/ را ایجاد و معرفی کرده است.

1

شرایط و نحوۀ استفاده از https://journalsuggester.springer.com/

برای استفاده از این خدمت، کافیست وارد نشانی ذکر شده شوید و عنوان و چکیدۀ مقالۀ خود را به ترتیب در قسمت‌های “Manuscript title” و “Manuscript text” وارد کنید.

100

برای اطمینان از دقت نتیجۀ جست‌وجو، در قسمت”Subject area” حوزۀ موضوعی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی‌که پژوهش شما یک پژوهش میان‌رشته‌ا‌‌ی است تکمیل و انتخاب گزینۀ مناسب در این بخش ضرورت دارد.

200

در قسمت “View” امکان محدود کردن نتیجۀ جست‌وجو به نوع مجلات (همۀ انواع مجلات بدون محدودیت، مجلات دسترسی آزاد و مجلات اشتراکی) وجود خواهد داشت.

300

در پایان برای شروع جست‌وجوی مجلات، روی گزینۀ “Suggest journals” کلیک کنید.

n

نحوۀ  ثبت درخواست برای تکمیل بخش جست‌وجوی پیشرفتۀ پیشنهاددهندۀ ژورنال اشپرینگر

با کلیک روی گزینۀ “Show more search options” امکان ثبت درخواست شما برای تکمیل قسمت “جست‌وجوی پیشرفتۀ اشپرینگر” در آینده‌ای نزدیک وجود خواهد داشت.

300

امکان ثبت درخواست احتمالی شما با کلیک روی گزینۀ “Tell us about your needs” وجود دارد.

400

در صورت تمایل، مراحل را تکمیل کنید.

500

پانویس:
[۱] Journal Finder
[۲] springer

نویسنده: معصومه انصاری

درباره ی معصومه انصاری

- دانش‌آموختۀ کارشناسی کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی - کارشناس علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

یک دیدگاه

  1. مطلب کاربردی و عالی بود.
    ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*